Sejler Nyheder


Ingen nyheder på nuværende tidspunkt.

Forum indlæg


korsør lystbådehavn
Der står at rampen er 0-3 ° Kan det virkelig passe. Tænker at den er stejlere ?

Tilføjet af Erik Nymark Hansen - 24/08-22 11:33:02

Emne: Er det mig der er urimelig??


I forbindelse med at mit powertrim var gået i stykker fik jeg den lokale bådservice til at reparere det. Vi aftalte at reservedelene skulle koste 9000 Kr. Da jeg ringede og rykkede for det kunne han fortælle at den føler der måler hvordan motoren står i forhold til vandret var gået i stykker da han skulle montere de nye dele. Den koster så yderligere 2000 Kr. Jeg mener at han bør betale den da den jo ikke fejlede noget da han begyndte på arbejdet, men han mener at den gik i stykker for et godt ord da han "rørte ved den" Er det mig der er urimelig???
Indlæg oprettet af: pedersdal - 26/06-14 18:00:29

Nej, du er ikke urimelig. Er den gået i stykker i hans varetægt, er han erstatningspligtigt.. Kr 9000,- for at få repareret et trim ? er den blevet belagt med bladguld ?
Indlæg besvaret af: Chribs - 01/07-14 23:14:34

Vil ikke sige at du er urimelig, men som mekaniker er det bare ikke altid nemt og sige en pris, netop pga ting som denne. det er gange hvor det simpelthen ikke er muligt, at skille tingene ad uden at de går i stykker.
så hvis det var nødvendigt at "pille" ved denne føgler for at reppe dit powertrim, så vil jeg ikke skælde din mekaniker ud. men selvfølgelig hvis det ikke var nødvendigt at "pille" ved den, så er det jo ikke fair at du skal betale for den.
Indlæg besvaret af: Bokser - 07/07-14 08:19:31

Ikke helt enig Bokser og så lidt alligevel. Er mekanikeren erfaren, fortæller han om risikoen i at arbejde i dette område, baseret på tidligere erfaring. Har før tapet privat flyere sammen. Jeg har altid taget kunden med på et overblik i området. Vi diskuterede de risici der er. Enkelte valgte at vente med en reparation, mens jeg mødte stor respekt for de 10 min det tog.

Jeg har altid bedt værkstedet om at ligge de gamle stumper i en papkasse, så jeg kan få dem med hjem. Det er ligegyldig om det er en scooter, påhængsmotor, havetraktor eller en bil. Jeg har aldrig mødt sure mine fra en mekaniker om det.

Indlæg besvaret af: sandhenning - 12/07-14 07:29:30

Jeg kan så oplyse at udover at reservedelene koster ca 9000 og føleren er blevet ødelagt så har jeg fået at vide at der er brugt 6 timer, og så er føleren endnu ikke monteret. Det er dæleme dyrt sådannoget powertrim

Indlæg besvaret af: pedersdal - 13/07-14 18:24:35

Hejsa
Til min 40hk mercury var prisen for stumper ca. 10.500,-
Gav ca. de halve inkl. moms og flyfragt i USA. De vil næsten aldrig sende til dk, fordi firmaerne synes det skal koste det dobbelte i EU.
Ved at bruge fx. shopusa.com kan det lykkes..:=)
-det giver så bøvl ved evt garantirep - det er lettere hvis mekanikeren har sørget for det hele - så der også er garantoi for arb. tid...
Indlæg besvaret af: gdssjov - 19/07-14 21:23:42

Har du brugt en mærke registreret mekaniker der er uddannet. Jeg har ved flere lejligheder været ude for at der er "mekanikere" der arbejder med bådmotorer faktisk ikke er udlært mekaniker. Hvis en mek arbejder med specielle mærker må vi forlange at han også kan sit håndværk med tilhørende kurser osv og her har vi en gråzone i det maritime miljø. stil krav til dem gå dem på klingen så de mærker at vi er opmærksom på at de skal levere varen. Har haft en Honda motor og skulle have lavet en rep gik til den lokale Honda forhandler og fandt ud af at han ikke en gang var udlært mek. Jeg afslog reparationen og fandt en anden reg. mek. sådan -
fik senere lavet service på en Yamaha ny motor og betalte 650 kr pr arbejdstime det brokkede jeg mig over for så meget betaler jeg slet ikke for min bil på et reg. mærke værksted eller find et værksted i Tyskland det kan være langt billigere. husk i den prisklasse at lave en skriftlig aftale basta
erik
Indlæg besvaret af: borup - 03/10-14 07:20:58

Hej Borup. Tak for nogle interessante betragtninger omkring faglighed. Det vil jeg bestemt være opmærksom på i fremtiden, og stille krav herom. Med hensyn til dine betragtninger om Tyskland så må jeg til gengæld melde pas. For det første så har jeg fem børn der har været igennem en gratis folkeskole og to på vej gennem universitetet helt gratis, og da jeg havde brug for det stod der en helicopter parat til at flyve mig til hospitalet. Bl.a derfor betaler jeg med glæde min skat og moms, men derudover så selvom jeg bestemt ikke er højtlønnet efter danske forhold, så vil jeg da være ked at det hvis mit job blev overtaget af lavtlønnede polakker og andet godtfolk. så selvom det er dyrt at få lavet i Danmark så har jeg den holdning at hvis ikke jeg kan lave det selv så får jeg det lavet i Danmark, og har jeg ikke råd til det så har jeg ikke råd til båden. Alternativt må jeg undlade at bruge den til jeg har sparet op til reperationen. Kald mig bare naiv men sådan er jeg altså :-)

Indlæg besvaret af: pedersdal - 19/10-14 10:01:31

Hej Pedersdal: Jeg er slet ikke uenig med dig nu har jeg bare ikke oplevet polakker i Tyskland der udførte mek. arb. Det har jeg til gengæld oplevet her i dk hos en registreret forhandler af et japansk mærke (vil ikke skrive hvilke for ikke at hænge nogen ud) Men der var vist rigtig mange fejl reparationer. Nå nu til fakta om Tyskland og dine mange børn og vores skat: Jeg skrev kun Tyskland fordi jeg har kendt til oplevelser hvor fagligheden og troværdigheden var/er i højsædet i Tyskland. det er ikke det jeg altid oplever i DK. I Tyskland kan du mange gange aftale en pris og så holder den - det gør den aldrig i dk og de er hurtigere til deres arb i tyskland. Men uanset vores forskelligheder og holdninger så stil stadig krav til det du skal have udført og til den der skal gøre det husk at det er dig der skal betale og det er ikke sjovt at mangle mad til ungerne - vel- og der stilles også krav til dig på dit arb, og jeg er sikker på med din holdning at du vil altid gøre dit bedste for at tilfredstille den der skal modtage dit evt. "produkt".
I øvrigt synes jeg ikke du er naiv. vi har bare nogen oplevelsesforskelligheder.
Hej fra Erik Borup
Indlæg besvaret af: borup - 22/10-14 07:25:09

Hej Petersdal: Har lige fået lavet 65 timers eftersyn på min Yamaha 40 kh. Inden da forlangte jeg en pris på eftersynet incl de reservedele der skulle udskiftes. Jeg fik et skriftligt tilbud. Der i relation til tidligere pris som jeg har skrevet jeg brokkede mig over har en helt anden pris. Den nye mek. kom hjem til mig og lavede eftersynet og 2 timer som beskrevet i tilbuddet. Pris for hele herligheden kr 1850,- plus moms og mande var udlært mek og ny Yamaha forhandler mødte ham på hans stand i Fredericia til boat sshow. Erik Borup
Indlæg besvaret af: borup - 19/05-15 21:14:28

Tilbage til oversigten
Du skal være logget ind for at kunne benytte forummet...

Information


Siden har nu været online en del år, og været HELT gratis, men vi bruger flere og flere ressourcer, og siden koster flere og flere penge at holde kørende, derfor er vi nødsaget til at tage et lille gebyr på 29,- kr om året.

Støt siden økonomisk


Hvis du ønsker at støtte udviklingen og driften af slæbesteder.dk, kan du frivilligt indbetale et beløb til os på nedenstående knap.

Database info


Databasen er opdateret.